tag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post4711043070058841827..comments2023-08-08T12:21:44.882+03:00Comments on The Schrodinger's Dragon: Αφαιρώντας το ΔΕΝ!The Schrodinger's Dragonhttp://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-13015588030326563662016-12-16T23:44:48.182+02:002016-12-16T23:44:48.182+02:00Οι άθεοι και οι δολοφονίες του Στάλιν, στην Γαλλία...Οι άθεοι και οι δολοφονίες του Στάλιν, στην Γαλλία και άλλου δε μετριούνται; Α,ξέχασα άθεος είσαι προσπάθεια να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα!Ορθόδοξοςhttps://www.blogger.com/profile/11888370339530007563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-19136280277862488102016-05-09T18:34:52.873+03:002016-05-09T18:34:52.873+03:00Λάθος! Το είπε και ο Ιβάν το επαναλαμβάνει και ο Ν...Λάθος! Το είπε και ο Ιβάν το επαναλαμβάνει και ο Ντοστογιέφσκι σε επιστολή του!Αναφέρει μεταξύ άλλων(στην επιστολη) αν μου πει κάποιος ότι η αλήθεια είναι άλλη από τον Χριστό εγώ και πάλι θα επιλεξω τον Χριστό!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-88127894128946238582012-01-27T18:55:10.463+02:002012-01-27T18:55:10.463+02:00Ευχαριστώ πολύ Elderly Biker, αλλά το όνομα μου εί...Ευχαριστώ πολύ Elderly Biker, αλλά το όνομα μου είναι Λυκούργος!The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-8059363044208334142012-01-27T17:20:11.172+02:002012-01-27T17:20:11.172+02:00Εύγε, Ανδρέα! Πολύ καλό άρθρο και χρήσιμο...!Εύγε, Ανδρέα! Πολύ καλό άρθρο και χρήσιμο...!Elderly bikerhttps://www.blogger.com/profile/16715814473245363723noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-54790558649330022652009-07-27T10:46:43.211+03:002009-07-27T10:46:43.211+03:00Thanks a lot Ανορθόδοξε, τα σχόλια σου είναι πάντα...Thanks a lot Ανορθόδοξε, τα σχόλια σου είναι πάντα καλοδεχούμενα!The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-80617660044764834192009-07-27T02:18:41.224+03:002009-07-27T02:18:41.224+03:00Φίλε batcic
Πολύ χαίρομαι που απέκτησες δικό σου ι...Φίλε batcic<br />Πολύ χαίρομαι που απέκτησες δικό σου ιστολόγιο! Δεν ασχολούμαι πλέον τόσο ενεργά με το blogging λόγω απουσίας μου στο εξωτερικό, οπότε να με συγχωρείς που σχολιάζω τώρα το άρθρο σου...<br /><br />...το οποίο είναι σπουδαίο, από όλες τις απόψεις! Συμπυκνώνει με απλά λόγια πολλές φιλοσοφικές αλήθειες, δωσμένες μέσα από ένα θετικό και ορθολογιστικό πρίσμα.<br /><br />Συγχαρητήρια λοιπόν και καλή συνέχεια σαν αρθρογράφος!Ανορθόδοξοςhttps://www.blogger.com/profile/02472530052713413306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-37850695647195326372009-07-02T18:11:26.938+03:002009-07-02T18:11:26.938+03:00Aerosol λες:
όπως δεν ταυτίζω θρησκεία με ηθική, α...Aerosol λες:<br /><i>όπως δεν ταυτίζω θρησκεία με ηθική, αποφεύγω να ταυτίσω αθεϊα με ηθική</i><br />Ίσως ο τρόπος που το έγραψα επί τροχάδην να άφησε αυτήν την εντύπωση για μένα, αλλά κει εγώ δεν ταυτίζω την ηθική με την αθεΐα. Απλώς θεωρώ ότι <b>όταν</b> ο άθεος είναι ηθικός, είναι για τους σωστούς λόγους και τίποτα άλλο. Επίσης οι στατιστικές που παρέθεσα δείχνουν ότι σίγουρα οι άθεοι δεν υστερούν ηθικά έναντι των πιστών, αντίληψη που είναι κραρούσα στις θρησκευτικές κοσμοθεωρήσεις.<br /><br /><i>Μάλιστα, θα έλεγα πως η ημιμάθεια στην οποία κινείται είναι και αποτέλεσμα επιλογής! Νιώθει συναισθηματικά καλλυμένος με τον Επουράνιο Πατερούλη και δεν αρκεί η λογική για να αφήσει αυτή την ψευδαίσθηση ασφάλειας. Ο άλλος δρόμος θέλει κόπο...</i><br />Μια εξαιρετική διατύπωση από μέρους σου! Συμφωνώ!The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-56423232397285614672009-07-02T17:54:40.111+03:002009-07-02T17:54:40.111+03:00Μα τον Τουτατίς, αγαπητέ Batcic, όπως δεν ταυτίζω ...Μα τον Τουτατίς, αγαπητέ Batcic, όπως δεν ταυτίζω θρησκεία με ηθική, αποφεύγω να ταυτίσω αθεϊα με ηθική. Νομίζω πως η ηθική δεν συμβαδίζει πάντα με απόψεις, πιστεύω ή ιδεολογίες (παρ'ότι, ευτυχώς, το παλεύουμε) και έχω γνωρίσει ανήθικους και ηθικούς και από τις δυο πλευρές. Ο μετανάστης (π.χ.) μπορεί να κυνηγηθεί εξίσου σκληρά απ'όλους ή να βρει συμπαράσταση απ'όλους.<br /><br />Επίσης, ξεχωρίζω πιστούς και ιερατείο. Ο μέσος πιστός -παρά τις... ηρωικές προσπάθειες της θρησκευτικής εξουσίας- δεν ζει σε συνεχή φόβο Θεού. Μάλιστα, θα έλεγα πως η ημιμάθεια στην οποία κινείται είναι και αποτέλεσμα επιλογής! Νιώθει συναισθηματικά καλλυμένος με τον Επουράνιο Πατερούλη και δεν αρκεί η λογική για να αφήσει αυτή την ψευδαίσθηση ασφάλειας. Ο άλλος δρόμος θέλει κόπο...<br /><br />[Όπως βλέπεις, είμαι πρόθυμος να δω επικριτικά όλους τους συνανθρώπους μου, ασχέτως θρησκευτικών πεποιθήσεων!] :-)<br /><br />Δεν θέλω να επιμείνω άλλο, αρκετά καταχράστηκα τη φιλοξενία σου. Φυσικά θα έχω το νου μου για ο,τιδήποτε προσθέσεις εσύ.<br />Καλή συνέχεια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-79405995602538589392009-07-02T09:58:25.918+03:002009-07-02T09:58:25.918+03:00Aerosol, δεν θα διαφωνήσω με το ότι η Θρησκεία απο...Aerosol, δεν θα διαφωνήσω με το ότι η Θρησκεία αποζητά την ειλικρινή, βαθιά και με επίγνωση μετάνοια, αλλά το ζητούμενο είναι γιατί την αποζητά; Αυτό που θέλω να πω είναι, ποιο είναι το κίνητρο; Γιατί για όλες μας τις πράξεις υπάρχει κίνητρο! Τρώω γιατί πεινάω, διαβάζω ένα μυθιστόρημα γιατί ταξιδεύω νοητικά σε άλλους τόπους και χρόνους και διασκεδάζω, και δεν χαστουκίζω όποιον βρίσκω στο δρόμο γιατί θέλω να αποφύγω την επικράτηση τέτοιων συμπεριφορών που θα βλάψουν κάποτε κι εμένα. Οπότε για ποιον λόγο πρέπει να είναι ειλικρινής η μετάνοια για τον πιστό και για τον άθεο αντίστοιχα;<br /><br />Ο άθεος μετανοεί ειλικρινά για ίδιον όφελος! Δεν σκοτώνει ανθρώπους και θέλει να κάνει τους άλλους να γελάνε, γιατί προτιμάει να ζει και να μετέχει σε έναν κόσμο που όλοι γελάνε και χαίρονται, παρά σε έναν κόσμο γεμάτο πτώματα! Και το ίδιον όφελος είναι σίγουρα κάτι στο οποίο μπορείς να βασιστείς για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα. Είναι αυτό που υπαγορεύει η θεωρία της εξέλιξης. Όταν μετανοεί λοιπόν για τις πράξεις του, είναι ειλικρινέστατα γιατί αυτές δεν είναι σωστές, σύμφωνα με την κοσμοθεώρηση του.<br /><br />Ο πιστός από την άλλη, πρέπει να μετανοήσει ειλικρινά, γιατί μόνο έτσι θα κερδίσει τη βασιλεία των ουρανών. Με άλλα λόγια, γιατί το προστάζει κάποιος άλλος, ο υπέρτατος άρχοντας, ο οποίος, σε διαφορετική περίπτωση θα σε στείλει να καίγεσαι αιώνια σε μια λίμνη από θειάφι (<a href="http://nassos-kranidiotis.blogspot.com/2009/06/blog-post.html" rel="nofollow">αν και στον παράδεισο είναι μάλλον λίγο χειρότερα</a>)! Άρα για ένα υποτιθέμενο ίδιον όφελος, στην πραγματικότητα όμως για λογαριασμό τρίτου• πες τον θεό, Αλλάχ ή Τουτατίς, δεν έχει σημασία. Συνέπεια αυτού είναι ότι αν κάποιος άλλος δεν τα πάει καλά με τον θεό του πιστού, δεν θα έχει πρόβλημα ο πιστός να τον εχθρεύεται, με όλες τις συνακόλουθες συνέπειες. Δεν πρόκειται ποτέ λοιπόν να μετανοήσει ειλικρινά ο χριστιανός ορθόδοξος επειδή καταδιώκει τους εξαθλιωμένους και πεινασμένους μετανάστες, ακριβώς επειδή αυτοί είναι αλλόθρησκοι. Για τον ίδιο λόγο, δεν θέλει να τους απορροφήσει στην κοινωνία του. Όχι επειδή αποστρέφεται την δυστυχία, αλλά επειδή αποστρέφεται τον αλλόθρησκο.<br /><br />Όσο για το αν προσπάθησε η θρησκεία να δώσει λύσεις με την μετάνοια παλαιότερα, εγώ δεν θεωρώ ότι προσπάθησε κάτι τέτοιο. Προσπάθησε απλώς να αποκτήσει τεράστια εξουσία. Όταν κάποιος σου εξομολογείται τα εσώψυχα του και σε αποδέχεται ως μεσολαβητή του για ρουσφέτια στον υπέρτατο άρχοντα, τότε αποκτάς αυτόματα τις εξής δυνατότητες:<br /><br />Να του ζητάς χρήματα για το "λειτούργημα" σου.<br />Να τον κουμαντάρεις κατά το δοκούν, αφού γνωρίζεις πράγματα γι αυτόν<br />Να τον καταδώσεις – εξολοθρεύσεις – περιθωριοποιήσεις αν κρίνεις ότι η ιδεολογία του και οι πράξεις του απειλούν το status quo σου.<br /><br />Και αυτό φαίνεται και εκ του αποτελέσματος, άμα ρίξεις μια ματιά στον πλούτο και την εξουσία της εκκλησίας.The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-89106728755958398662009-07-01T19:41:02.887+03:002009-07-01T19:41:02.887+03:00Δεν θα προσπαθήσω να ακριβολογήσω θεολογικά, δεν έ...Δεν θα προσπαθήσω να ακριβολογήσω θεολογικά, δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις. Γενικολογώντας θα πω πως, κατά τη θρησκεία, οφείλει να είναι βαθειά, ειλικρινής, με επίγνωση, ζωογόνος. Δεν θεωρεί στ'αλήθεια ο Χριστιανισμός πως πετάς ένα "μετανοώ" και καθάρισες. Φυσικά, υπάρχει η έννοια του Θείου και στρέφει τα πράγματα προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις, δεν διαφωνώ. Και η πρακτική απέχει πολύ από την θεωρία.<br /><br />Δυστυχώς, ακόμα και τώρα με την ψυχολογία να βοηθά, η εμβάθυνση στα άδυτα του ανθρώπου δεν γίνεται εύκολα αποδεκτή χωρίς Μεγάλο Πατερούλη. Η υλοποίησή της χωρίς την παρουσία Θεού φέρνει δέος σε πολλούς. Αναφερόμαστε σε θέματα που για τους περισσότερους είναι προσωπικό ταμπού: την ψύχραιμη αυτοκριτική, την αντιμετώπιση της σκοτεινής μας πλευράς, την επίγνωση των δυνάμεων και των αδυναμιών μας, την προσπάθεια να τις καταλάβουμε και να βελτιωθούμε.<br /><br />Δεν επικροτώ τη μέθοδο της θρησκείας. Απλώς βλέπω πως από την πλευρά της έχει προσπαθήσει σε κάποια θέματα να δώσει λύσεις, χωρίς την ευκολία που της προσάπτουμε. Στην πραγματικότητα, μιλάμε για την προσπάθεια της ανθρωπότητας να ιαθεί (και να θεσπίσει κανόνες λειτουργίας) σε προεπιστημονικές εποχές. Τι ρόλο έχουν όλα αυτά σήμερα, θα μου πεις...<br /><br />Θυμάμαι άρθρο από το ΒΗΜΑ πάνω σε μελέτες που έδειχναν πως η τάση για θρησκευτικότητα φαίνεται να είναι βαθιά ριζωμένη στις εγκεφαλικές μας λειτουργίες. Νομίζω πως η όποια προσπάθεια για "απεξάρτηση" δεν περνά μόνο από κάποια λογικά ή πρόχειρα επιχειρήματα. Οφείλει να μελετήσει με σεβασμό το αντίπαλο δέος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-62224864404091693652009-07-01T16:16:12.713+03:002009-07-01T16:16:12.713+03:00@aerosol
Μην ζητάς συγνώμη για την παράθεση σκέψεω...@aerosol<br />Μην ζητάς συγνώμη για την παράθεση σκέψεων πάνω στο ζήτημα, ίσα - ίσα εγώ να σε ευχαριστήσω για τη διάθεση σου για συζήτηση.<br /><br />Στο θέμα μας τώρα, λες: "<i>υπαρξιακή αναγνώριση του πόνου και της αστοχίας των σφαλμάτων μας</i>". Θα συμφωνήσω απόλυτα! Μια τέτοια όμως θεώρηση της μετάνοιας προϋποθέτει την απουσία του Υπέρτατου Μπαμπούλα ως κίνητρο. Αυτό το κίνητρο είναι ακριβώς αυτό που παρέχουν οι θρησκείες. Από την άλλη, η αναγνώριση των κακών συνεπειών των πράξεων μας, η οποία πηγάζει από την ανάγκη μας να βοηθάμε στο μέγιστο τον περίγυρο μας, και να βοηθούμαστε από αυτόν είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό. Οπότε η μοναδική ένσταση μου στα λεγόμενα σου ξεκινάει από το:<br /><i>"η μετάνοια (με την <b>"σωστή" θεολογικά</b> και ουσιαστική έννοια"</i>. Ποια είναι η σωστή θεολογική έννοια της μετάνοιας; Και αν είναι η <i>υπαρξιακή αναγνώριση του πόνου και της αστοχίας των σφαλμάτων μας</i>, πως σχετίζεται αυτή με τον θεό, αφού υλοποιείται και χωρίς την παρουσία του;The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-78408147119107437402009-07-01T15:33:20.877+03:002009-07-01T15:33:20.877+03:00Νομίζω, αγαπητέ Batcic, πως προϋποθέτει μια ουσιασ...Νομίζω, αγαπητέ Batcic, πως προϋποθέτει μια ουσιαστική, υπαρξιακή αναγνώριση του πόνου και της αστοχίας των σφαλμάτων μας. Πως είναι μια πραγματική στάση κάθαρσης και αναγένησης. Ή, μάλλον, μια και δεν είμαι θεολόγος, πως έτσι νοείται στ'αλήθεια η μετάνοια και όχι με την τετριμμένη ευκολία που πιστοί ή άθεοι την αντιμετωπίζουν συνήθως.<br />Αν περιγραφεί με άλλη γλώσσα και ορολογία, μπορεί να της ταιριάζουν όροι ψυχολογικής θεραπείας και αυτογνωσίας.<br /><br />Ξέρω πόσο απέχουν αυτά από την καθημερινή πρακτική. Πιστεύω, όμως, ειλικρινά πως θα ωφελούνταν όλοι αν η κριτική στάση απέναντι στις θρησκείες συνυπολογίζει και την "φιλοσοφική" ή ασκητική τους διάσταση όπως την εννοούν αυτές οι ίδιες και όχι μόνο όπως εξευτελίζονται από τις καθημερινές μικρότητες.<br /><br />Ακολουθώντας την ίδια λογική, θα έβρισκα άδικο να κρίνεται η δημοκρατία (για παράδειγμα) μόνο μέσα από τα παιχνίδια εξουσίας και τον εκφυλισμό της από τις καθημερινές πρακτικές πολιτικών και πολιτών. Προσεγγίζοντας την -οποιαδήποτε- θρησκεία βλέπω ΚΑΙ την συλλογική προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις σε ψυχολογικά, κοινωνικά και ηθικά προβλήματα. Δεν είναι πάντα άστοχες αυτές οι προσπάθειες, γι αυτό και πολλές ιεροτελεστίες και "μυστήρια" διατρέχουν πολλές θρησκείες σε διαφορετικές εποχές.<br /><br />Τα παραπάνω δεν παραβλέπουν το φοβικό, σκοταδιστικό ή περιοριστικό σκέλος των δογμάτων. Αλλά νομίζω πως ανήκουν κι αυτά στη συνολική εικόνα.<br /><br />Ευχαριστώ και συγνώμη για την (ιερά!) σινδόνη που έγραψα!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-64969878963757400512009-07-01T10:27:05.749+03:002009-07-01T10:27:05.749+03:00@aerosol
Σχετικά με τη μετάνοια, τι εννοείς φίλε μ...@aerosol<br />Σχετικά με τη μετάνοια, τι εννοείς φίλε μου; Θα ήθελες να το εξηγήσεις λίγο περισσότερο;The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-26380296240083248292009-07-01T04:33:29.767+03:002009-07-01T04:33:29.767+03:00Η αυθαίρετη ταύτιση ηθικής και θείου είναι από τα ...Η αυθαίρετη ταύτιση ηθικής και θείου είναι από τα πιο ανόητα επιχειρήματα των θρησκειών. [Παρ'όλ'αυτά, η μετάνοια (με την "σωστή" θεολογικά και ουσιαστική έννοια) δεν είναι απλή και επιπόλαιη ιστορία. ]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-15993616810517327092009-06-26T16:02:06.516+03:002009-06-26T16:02:06.516+03:00@aeroxeimarros
Ο ηθικός κάτω από οποιαδήποτε μορφή...@aeroxeimarros<br />Ο ηθικός κάτω από οποιαδήποτε μορφή απειλής, μόνο ηθικός δεν είναι. Αγρίμι στο κλουβί ίσως!<br /><br />Ηθικός, κατά τα λεξικά είναι ο σύμφωνος με τους κανόνες του σωστού, του επιβεβλημένου κατά τη γενική παραδοχή.The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-45464275419192923922009-06-26T15:47:36.834+03:002009-06-26T15:47:36.834+03:00Θαυμάσιο το άρθρο σου!
"Αν δεν υπάρχει Θεός,...Θαυμάσιο το άρθρο σου!<br /><br />"Αν δεν υπάρχει Θεός, τότε όλα επιτρέπονται"<br /><br />Όχι. Διότι δεν επιτρέπω τα πάντα στον εαυτό μου!!<br /><br />Επίσης, και ο Νίτσε είπε κάτι παρόμοια που θα έλεγα επηρεάζουν ακόμα τους διανοούμενους της εποχή μας, τι να πω!<br /><br />Και μια μικρή λεπτομέρεια προς τους θρήσκους: Τα ηθικά σημεία των θρησκειών δεν οφείλονται στην πίστη του θεού αλλά ότι σε κάποια σημεία η ανθρώπινη ηθική υπερτέρησε έναντι του μίσους!aeroxeimarroshttps://www.blogger.com/profile/11031803752696180304noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-47009107985770771182009-06-26T14:40:53.607+03:002009-06-26T14:40:53.607+03:00Φίλε Dmast, ξαναποστάρω το link εδώ:
The Brothers ...Φίλε Dmast, ξαναποστάρω το link εδώ:<br /><a href="http://www.scribd.com/doc/8016275/The-Brothers-Karamazov" rel="nofollow">The Brothers Karamazon</a><br />Στη σελίδα 700 λέει:<br /><i>...I asked him, "without God and immortal life? All things are lawful then...</i><br />Τσέκαρε το και μόνος σου! Αδίκως το κράξιμο...The Schrodinger's Dragonhttps://www.blogger.com/profile/02086743301840758665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3117577082471077337.post-77415145100138201582009-06-26T14:22:09.711+03:002009-06-26T14:22:09.711+03:00Φίλε Batcic, Προσοχή!
Η ρήση "Αν δεν υπάρχει...Φίλε Batcic, Προσοχή! <br />Η ρήση "Αν δεν υπάρχει Θεός, τότε όλα επιτρέπονται", δεν γράφτηκε στους "Αδερφούς Καραμαζώφ", αλλά κάπου αλλού (μάλλον σε κάποια επιστολή). Τέλος πάντων, αν μπορείς κάνε τον κόπο να το ψάξεις λίγο, γιατί κι εγώ είχα γράψει κάτι παρόμοιο σε ένα σχόλιό μου στο ιστολόγιο του Διαγόρα, και έφαγα άγριο κράξιμο (και δικαίως)dmasthttps://www.blogger.com/profile/16163337762491877607noreply@blogger.com