Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

#JeSuisCharlie για Καθυστερημένους

Αρχικά να σταθούμε στα γεγονότα: 12 νεκροί στην επίθεση ισλαμιστών εξτρεμιστών (ψιλο-πλεονασμός) στο σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo.

Και τώρα στη συνέχεια...
Αυτός υπάρχει:
George W Bush

Ε: Είναι μαλάκας;
Α: Αναμφίβολα!

Κι αυτός υπάρχει:
Kim Jong-Un
Ε: Είναι κι αυτός μαλάκας;
Α: Αναμφίβολα; (ναι, ξέρω, θα μπορούσα να μην επαναλαμβάνομαι αλλά δεν θέλω να πεταχτεί κανένας και να μου πει ότι κράζω κάποιον από τους δύο περισσότερο, πολιτικοποιώντας μια κουβέντα με τελείως διαφορετικό περιεχόμενο)

Θέλετε να σας αναφέρω ακόμα μερικά υπαρκτά γίδια; Εύκολο. Αντώνης Σαμαράς, Μπουμπούκος, Χάρυ Κλυνν, Λάκης Λαζόπουλος, Άνθιμος Θεσσαλονίκης, Σεραφείμ Alphabank εχμμ, σόρυ Σεραφείμ Πειραιώς, Ηλίας Παναγιώταρος, Παύλος Χαϊκάλης, Μανώλης Γλέζος και άμα συνεχίσω να απαριθμώ άτομα από την πολιτική σκηνή της χώρας μας (ναι, και οι παπάδες ανήκουν στην πολιτική σκηνή της χώρας), ενδέχεται το συγκεκριμένο άρθρο να ξεπεράσει το 1 TB, πράγμα που σίγουρα δεν θέλετε. Οπότε ας συνεχίσουμε με κάτι διαφορετικό.

Αυτός δεν υπάρχει:
Πανάγαθος

Ε: Που το ξέρεις ότι δεν υπάρχει;
Α: Έλα τώρα! Η λογική δεν ήταν ποτέ το δυνατό σημείο σου, αλλά γνωρίζεις ότι με μια βόλτα στο Google μπορείς να μάθεις τα χτεσινά νέα και για τον George W Bush και για τον Kim Jong-Un. Από την άλλη, όσο και να ψάξεις για τα τρέχοντα νέα του Πανάγαθου (LOL), και ενώ γνωρίζεις ότι ο καθένας μπορεί να γράψει στο internet ό,τι του κατέβει, δεν πρόκειται να βρεις τίποτα! Το πολύ πολύ να μάθεις νέα για τα χαΐρια των οπαδών του. Πράγμα το οποίο σε φέρνει στην δύσκολη θέση να μην μπορείς να αποδείξεις την ύπαρξή του συγκριτικά με το αυταπόδεικτο των υπαρκτών προσώπων. Οπότε θα σου κάνω τη χάρη να δεχτώ (που δεν είναι έτσι) ότι για τον Παντοδύναμο (LOL) δεν ξέρουμε αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ενώ για τους παραπάνω ξέρουμε. Ααα, και μην επαναλάβεις σε παρακαλώ την ερώτηση που μου έκανες για τους προηγούμενους (εκείνη την ερώτηση που απάντησα με το "αναμφίβολα"), γιατί η απάντηση μου θα σε στεναχωρήσει. Διάβασε λιγάκι την Βίβλο και θα καταλάβεις τι εννοώ!

Συνεχίζουμε. Κι αυτός δεν υπάρχει:
Μωάμεθ
Ε: Που το ξέρεις ότι δεν υπάρχει;
Α: Μπορεί να υπήρξε κάποτε, αλλά σήμερα δεν υπάρχει. Πέθανε! Και τον χώνεψαν τα σκουλήκια. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίον χώνεψαν τα σκουλήκια και τον Γέροντα Παΐσιο όταν πέθανε (σε πείσμα όσων θεωρούν ότι κοιμήθηκε). Το ότι κάποιοι συνεχίζουν να πιστεύουν στον Μωάμεθ δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο από το ότι είναι ηλίθιοι. Δεν έχεις παρά να κοιτάξεις το κατάντημα των οπαδών του παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν καταστήσει τις χώρες τους μη βιώσιμες και ψάχνουν απεγνωσμένα καταφύγιο στην πλανεμένη δύση.

Προσβολή
Ξέρετε ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό του George W Bush, του Kim Jong-Un, του Άνθμου, του Πανίκα, του Γλέζου και του Some Are Ass; Προσβάλλονται! Ναι, καλά το ακούσατε, προσβάλλονται. Για να μην καταπιαστώ περισσότερο με το εγχώριο σύστημα και μου χτυπήσουν το κουδούνι στις 3:00 για να με μαζέψουν, κάθε φορά που κυκλοφορούν εικόνες όπως οι παρακάτω:

George W Bush Monkey Faces
Kim Sexy as Hell

ο Kim και ο George τις βλέπουν και θυμώνουν. Πειράζονται. Οργίζονται και προσβάλλονται. Γιατί; Επειδή υπάρχουν. Ζουν και βλέπουν ζωντανά τη διακωμώδηση των εαυτών τους. Και βάζω στοίχημα ότι, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, με μια τουλάχιστον από τις δύο σατιρκές φωτογραφίες γελάσατε χαιρέκακα όταν την πρωτοείδατε και δεν σκεφτήκατε στιγμή την πιθανή αναστάτωση που μπορεί να νιώσουν ο Sexy Kim και ο Monkey Man.

Και αφού είναι έτσι, τότε με ποια λογική διανοείστε κάποιοι να υποστηρίξετε ότι οι παρακάτω εικόνες είναι προσβλητκές;

Ααααχαχαχαχα, άκου "βλέπει τα πάντα"!
Χωρίς σχόλια...

Ποιος προσεβλήθη; Ποιος; Ποιος ακριβώς ήταν το θύμα; Ποιος στεναχωρήθηκε και δεν μπορεί να κοιμηθεί τα βράδια. Ποιος βράζει δίκαια ή άδικα από θυμό; Την γνωρίζετε εκ των προτέρων την  απάντηση. Κανένας! Βλασφημία! Το μοναδικό έγκλημα χωρίς θύμα. Κι όμως! Έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρείται πολλές φορές ανεπίτρεπτο στις σημερινές κοινωνίες το να χλευάζεις τις ιδέες και τα πιστεύω κάποιου, την ίδια στιγμή που θεωρείται σαφώς πιο αποδεκτό το να χλευάζεις ανθρώπους. Και μέσα σ' αυτήν την πνευματική θολούρα, ακούγονται δυστυχώς ακόμα και σήμερα φωνές ημι-αθωωτικές απέναντι σε βίαιες ενέργειες περιστολής της ελευθερίας του λόγου, με το σκεπτικό ότι το θύμα προκαλούσε!

Μου φαίνεται ειλικρινά περίεργο το γεγονός ότι τόσος κόσμος αδυνατεί να καταλάβει το αυτονόητο. Οι ιδέες δεν αξίζουν κανέναν σεβασμό, όχι εκ των προτέρων τουλάχιστον! Όλες οι ιδέες και όλες οι σκέψεις είναι εν δυνάμει αντικείμενα κριτικής και χλευασμού, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει αντικειμενικός τρόπος αξιολόγησης μιας ιδέας. Η ιδέα είναι άυλη, δεν πονάει και δεν υποφέρει, και ποτέ μα ποτέ δεν έχει αντικειμενικά όρια. Από τις φυλές της Αφρικής που πιστεύουν σε ιπτάμενες μάγισες έως τον Βρασίδα που φαντάζεται την Σκάρλετ Γιόχανσον στα τέσσερα και τη γιαγιά που πιστεύει στη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, πουθενά δεν υπάρχουν όρια. Οπότε, αν τα πιστεύω των ανθρώων αξίζουν άκριτο σεβασμό, ποιο είναι αυτό το αντικειμενικό κριτήριο το οποίο θα απαγορεύσει σε κάποιον π.χ. να προσβάλλεται όταν βλέπει στο δρόμο ξανθιές ή όταν τον προσπερνάνε κόκκινα αυτοκίνητα; Καλά το καταλάβατε, ΚΑΝΕΝΑ! Και φυσικά δεν μπορούμε να ορίζουμε δικαιώματα χωρίς κάποιον αντικειμενικό τρόπο με τον οποίον να διαπιστώνουμε την ισχύ τους.


Υπάρχει κάποιο αντικειμενικό κριτήριο που μπορεί να ορίζει δικαιώματα; Φυσικά και υπάρχει. Λέγεται ανθρώπινο σώμα. Ένα σώμα το οποίο φιλοξενεί την ύπαρξή μας, τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας, εξωτερικεύει την έκφρασή μας και καθορίζει επαρκώς την έννοια της αυτοδιάθεσης. Η παραβίαση με οποιαδήποτε μορφή του ανθρώπινου σώματος που λαμβάνει χώρα χωρίς την έγκριση του ιδιοκτήτη αυτού του σώματος, είτε άμεσα (χτυπήματα, βιασμός, φόνος κλπ.) είτε έμμεσα (στέρηση φαγητού, κλοπή και παρεπόμενες συνέπειες κλπ.) είναι το μοναδικό αντικειμενικότατο κριτήριο βάσει του οποίου μπορούν οι πολιτισμένες κοινωνίες να θέτουν όρια. Η παραβίαση αυτή είναι η μοναδική αντικειμενική βία! Και η βία δεν (πρέπει να) είναι αποδεκτή.

Charlie Hebdo! Σκιτσογράφοι σατίρισαν άυλες και άκρως υποκειμενικές ιδέες και υπέστησαν αντικειμενικότατη βία, χάνοντας τη ζωή τους! Όποιος διανοείται να απαντήσει ότι πήγαιναν γυρεύοντας, λυπάμαι που θα τον στεναχωρήσω, αλλά είναι κρετίνος και ηλίθιος. Και δυστυχώς, στη χώρα που συλλάβαμε έναν νεαρό που σατίριζε τον ημιπαράφρονα αλλά και εκλιπόντα Παΐσιο, έχουμε πολλούς από δαύτους.

Πηγή: http://bzfd.it/1IxCCxi

Share:

2 σχόλια:

  1. Οπότε και έννοιες όπως "εθνικό σύμβολο - προσβολή εθνικού συμβόλου"
    (το να μαζευτούμε εγώ και 5 φίλοι, ν' απλώσουμε μια αμερικάνικη σημαία στην Times Square και να χέσουμε πάνω της)
    ή "δημόσια αιδώς - προσβολή δημόσιας αιδούς"
    (το να μαζευτούμε εγώ και 5 φίλες και να στήσουμε μια παρτούζα στη μέση της πλατείας Συντάγματος)
    κακώς θα μας βάλουν σε μπελάδες, εφόσον θα πρόκειται για πράξεις που απλώς θα θίγουν τις υποκειμενικές απόψεις κάποιων σχετικά με το τι είναι δημόσια αιδώς ή εθνικό σύμβολο, απόψεις με τις οποίες διαφωνούμε και τις θεωρούμε γελοίες.
    Ή επί το γαλλικότερον,
    κακώς θα βρούμε το μπελά μας αν στήσουμε ένα χάπενινγκ μπροστά στη Νοτρ Νταμ όπου θα ισχυριστούμε ότι κατά την άποψή μας το ολοκαύτωμα δεν ήταν παρά μια υπερεκτιμημένη παρεξήγηση.
    Ή, βασισμένοι στη γνωστή φιλοσοφική άποψη που λέει πως "η ιδιοκτησία είναι κλοπή",
    κακώς θα βρούμε το μπελά μας αν έμπρακτα αμφισβητήσουμε την αντίθετη φιλοσοφική άποψη
    που λέει πως η ιδιοκτησία είναι ιερή.

    Το πάω καλά ή χάθηκα κάπου στο δρόμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αφαίρεση της ιδιοκτησίας έχει απτές και όχι αφηρημένες συνέπειες. Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβεις. Χέσιμο στην αμερικάνικη σημαία; Be my guest! Απλώς το δημόσιο χέσιμο εγκυμονεί και πάλι απτές συνέπειες για τη δημόσια υγεία, οπότε και πάλι άκυρος. Οι απόψεις σου σχετικά με το ολοκαύτωμα είναι αποδεκτές μενμ, χλευάσιμες δε αν λες μαλακίες. Και τέλος η παρούζα σου ίσως θα έπρεπε να είναι αποδεκτή άνευ όρων.

    Όπως και να 'χει όμως, μάλλον φαίνεσαι να χάνεσαι στο δρόμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή